perjantai 26. maaliskuuta 2010

Kaikenlaisia kuulumisia

Taas jäänyt tämä blogin päivittäminen, mutta nyt korjaan tilanteen. Paljon tässä onkin tapahtunut :)

Ihan ensiksi, Sofi ja Kastehelmi ovat tulleet kotiin! Rottajengi ilahtui kovin nähdessään tutun naaman (vai pitäiskö sanoa tutun perseen, sieltähän ne rotat toisiaan haistelee) ja pikkuinen otettiin ilolla vastaan. Maiju sitä on sitten muilutellut ihan muidenkin puolesta, öisin ja joskus päivälläkin kuuluu hirveää huutoa rottalasta. Joskin en usko että Helmi on ihan syytön, luulen että se ainakin kerran puraisi Maijua perseestä. Ja monesti olen nähnyt kuinka se koittaa hyppiä isompien rottien selkään yms.

Se on jännä, miten rotat ei pidä minun läsnäoloa mitenkään esteenä kiusata pienempää, kerran Maiju ja Helmi tappelivat mun jalkojen välissä ja monta kertaa on kuulunut huutoa mun selän takaa. Sofia ei kiinnosta puolustaa Helmeä, mutta Lissu on mennyt monta kertaa väliin. Ei ne kuitenkaan niin pahasti ole painineet, että verta olis lentänyt.

Viikonloppuna oltiin näyttelyssä. Mukana oli viime kerran voittaja Lissu ja ensikertalainen Maiju. Molemmat tytöt saivat erinomaiset arvostelut ja nappasivat palkinnot. Lissu oli jälleen paras rotta ja Maiju sai Kuman puhtaudesta. Tapasin näyttelyssä myös kolme Nillan ja Sofin sisarusta, hauska sattuma. Nyt olen johonkin hukannut tyttöjen arvostelulaput, olisin voinut skannata ne tänne niin näkisitte millaiset ne on. Ehkä myöhemmin, jos löydän ne.

Eilen tapahtui taas Nillan kanssa edistysaskeleita. Istuskelin lattialla ja neiti uskalsi varovasti tulla Sofin kanssa haistelemaan mun villasukkia. Vähän nuuhkaistiin reittäkin ja mentiin muiden rottien kanssa mun selän taakse. Kiipeilemään Nilla ei sentään vielä uskaltautunut, mutta reippaasti seurasi muita rottia, jotka vuoroin kiipeili mussa ja vuoroin juoksivat piiloon selän taakse. Kyllä se Nillakin vielä uskaltautuu olkapäälle kiipeämään, siitä olen varma.

Harmi kun ei ollut kameraa mukana, kun eilen vein iltapalaa tytöille. Oli joitain pieniä hetkiä, kun kaikki 5 olivat ruokakupilla. Jopa Nilla uskalsi syödä mun aikana, taisi palapaisti piltti olla niin houkuttelevaa. Oli hauska kuunnella kun kaikki viisi suuta maiskutti yhtä aikaa :)

2 kommenttia:

Sonja kirjoitti...

Olipas kiva blogi (: Sulla on ilmeisesti enemmän kuin kolme rotuskaa, vaikka otsikoissa näin onkin? Vai olenko lukenut väärin :D

~Ellu~ kirjoitti...

Joo, kolmesta se alkoi ja yhteensä rottia on tai on ollut kaiketi 11, joista tällä hetkellä siis 5 elossa ja hyvässä voinnissa. Myös pupujen määrä on kasvanut kahteen.